Forum -=Moto Krasnystaw=- Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

323F!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum -=Moto Krasnystaw=- Strona Główna -> HYDE PARK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomsonicus
Administrator



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15 Wrz 2014 8:03     Temat postu: 323F!

Kupiłem se dyszla. Chodzi jak traktor.

MODEL: Mazda 323F (oznaczenie BJ), rocznik 2000
SILNIK: 2.0 DiTD, 1998 cm³, diesel z bezpośrednim wtryskiem, oznaczenie RF2A
UKŁAD DOLOTOWY: standard
UKŁAD WYDECHOWY: standard
ELEKTRONIKA: standard
UKŁAD NAPĘDOWY: standard
ZAWIESZENIE: chyba standard (jakiś sztywniejszy niż inne 323f)
UKŁAD HAMULCOWY: tarcze wentylowane przód + bębny tył, ABS
BODY KIT: bootlid spoiler
ŚRODEK: alu-ringi na zegarach, madafakerski przycisk START do rozruchu traktor-engine
CAR AUDIO: jakieś 4 głośniki + Blaupunkt Buenos Aires 200 (4x50W)
DODATKOWE: kółka 15 cali jakieś, gumy 195/60/15 i zimówki fabryczne
MOC: 90 KM @ 4000 rpm, 220 Nm @ 1800
PLANY: wywalić okleinę klamek, usunąć bród z cudzych tyłków z siedzeń, nabić klimę, poprawić wygląd kół, wymienić deskę rozdzielczą
ZDJĘCIA:











Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
Administrator



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16 Wrz 2014 8:37     Temat postu:

Dobre.
Wraz z 323 otrzymałem komplet kół zimowych z 2013 rocznika i... deskę rozdzielczą.

Poza tym wczoraj posprawdzałem kilka rzeczy. Muszę powywalać diodowe żaróweczki, które sportowiec zamontował przede mną. Podświetlenie kabiny - oczojebny blue vision led madafaka, światła pozycyjne to samo, tylko że białe. I nie działają. Poza tym dolałem wody demineralizowanej do akumulatora, bo w każdej z cel było zbyt mało (płyty wystawały ponad wodę). Ogólnie wlałem ponad pół litra wody, a do jednej z cel jeszcze się nie mogłem dostać. Może będzie kręcić rozrusznikiem trochę lepiej, bo jakoś tak słabawo.
Ponadto wyczaiłem, że paski klinowe są już chyba w średnim stanie.

Obstawiam, że to samo jest z rozrządem. Nie wiadomo kiedy był wymieniany. Poprzedni właściciel auto miał od pół roku, i też nie wymieniał. Ja muszę się zastanowić, czy chcę tym dłużej jakoś pojeździć. Jeśli tak, to raczej rozrząd wymienię. W tym silniku rozrząd jest z napinaczem hydraulicznym, i swoje kosztuje. Aktualnie zestawy z Mazdowskich pasków i napinaczy + nieoryginalna pompa wody to jakieś 600-650 zł. Do tego dochodzi robocizna. Dużo, chociaż jak patrzę z perspektywy lat, to kiedy mój brat miał 626 z tym samym silnikiem, to za rozrząd zapłacił prawie 2000zł. A było to jakieś 3-4 lata temu, więc ceny poszły znacząco w dół. Muszę też skontrolować stan gumowych węży łączących intercooler z turbo, bo wiem że DiTD lubią się one rozlecieć, i ciśnienie doładowania leci w dół. Standardowo jest chyba 0.85 bar. Zauważyłem, że ludzie coś kombinują z tymi silnikami, wstawiają jakieś rezystory, podkładki i można te ciśnienie podnieść pod 1.0-1.1 bar i przy okazji podlać paliwa, żeby afr był na rozsądnym poziomie. Wszystko za kilkadziesiąt złociszy, więc gra warta świeczki. Chyba zamówię z chin jakiś wskaźnik ciśnienia doładowania. Z przesyłką wychodzą po 30-35 zł.



Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
Administrator



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 01 Paź 2014 10:41     Temat postu:

Odpaliłem klimatyzację. Ciśnienie w układzie wynosiło zero. Ilość czynnika pozostałego to ok. 180 gram. Do 323 BJ wchodzi 600 gram do klimatyzacji, czynnik 134a. Niby na podciśnieniu wyszło, że nie ma w układzie nieszczelności. Po nabiciu poszukaliśmy jeszcze czujnikiem hallonowym, który też wykazał że przy złączkach też nie ma nieszczelności. Na razie lodówka działa Smile Rzuciliśmy też okiem na pasek rozrządu. Niby wygląda na wymieniony jakiś czas temu. Nie jest sparciały ani popękany. Troszkę było tam oleju z nieszczelności jakiejś, pewnie z hydronapinacza paska. Na razie olewam temat wymiany rozrządu. Dobrze Kuba podsumował - jak masz jeździć lata to wymień, a jak do wiosny to olewka. Szkoda 600zł na komplet + robota potem. Pasek w 323 wymienia się co 90 tyś km. Niby na liczniku jest 226 tyś km. Możliwe, że ktoś wymienił go gdzieś koło 180 tyś i teraz wygląda jak wygląda. Nie nowy, nie stary. Pasek olewam, może rzeczywiście znowu mi się coś odmieni i sprzedam auto.
Ponadto korzystając z ładnej pogody nawoskowałem karoserię i trochę poprawiłem zabezpieczenie antykorozyjne. Z przodu wyglądało jeszcze OK, ale z tyłu już zaczyna robić się lekka masakracja. Rudo. Szczota druciana w dłoń i dwie puszki Autobit-100, po 17 zeta każda. Może i kiepsko to zrobiłem (najlepiej rudą wydrzeć do gołej blachy), ale na pewno nie jest gorzej niż było.




Na przedzie rude były przede wszystkim wahacze, ale tylko powierzchownie. W realu nie wyglądało to tak hardkorowo, jak na zdjęciu.



Pobawiłem się też hakiem. Oryginalny, zdejmowany, Mazdy. Ta wtyczka, to jest standardowa? Bo chyba w Polsce, to się używa wtyczek które mają z 6 bolców i tyle. Będzie to pasować, czy trzeba zmienić terminal?





Podziękowania dla Kuby Bodia [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
Administrator



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17 Paź 2014 8:08     Temat postu:

Kupiłem trubo boost wskaźnik, bo taki Mazda ma power, że nie ogarniam.
10 dolarów. W zestawie podstawka/obudowa, trójnik i trochę wężyka gumowego. Zastanawiam się, gdzie to to podłączyć. Zauważyłem, że przy boost sensorze jest całkiem dobre miejsce, bo nie trzeba będzie niczego ciąć, tylko rozgałęzić i pociągnąć gdzieś do wnętrza. Nie będę go przyczepiać jakoś na pulpicie, bo raczej nie będzie się czym chwalić. Gdzieś go skitram, może w popielniczkę się zmieści.
Dolecowo chciałbym sprawdzić, czy rzeczywiście jest jakieś doładowanie w 323. Mam wrażenie, że trochę tego ciśnienia ucieka gdzieś bokiem. Kiedy mój brat miał taki sam silnik w 626, to miał pęknięty wąż od intercoolera, i turbo pompowało w atmosferę. Tutaj powinno być teoretycznie 0.35 do 0.85 bar. Można jakoś to po taniości podnieść do ok. 1 bar. Potem trzeba będzie sprawdzić, czy komputer podleje trochę paliwa, żeby AFR było normalne. Jeśli nie, to są jakieś patenty ze stosowaniem oporników na przewodach od czujników.

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum -=Moto Krasnystaw=- Strona Główna -> HYDE PARK Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Soft.
Regulamin